Externalizarea serviciilor de IT catre echipe specializate, care au acoperire nationala si ofera clientilor timp de interventie personalizat, pot aduce acestora reduceri de costuri de pana la 30%. In plus, pe langa diminuarea cheltuielilor cu serviciile IT, cei care aleg outsourcingul in detrimentul prestarii acelorasi servicii cu forte proprii, economisesc timp si isi eficientizeaza procesele de lucru.
Conform Sistec, unul dintre cei mai importanti integratori IT de pe piata locala, cele mai uzuale solicitari primite de la clientii companii sau persoane fizice care apeleaza la centrele sale de service sunt incidentele aferente echipamentelor de imprimare / scanare documente, in proportie de 40%, cele de laptop sau PC (30%), de servere (15%) si cele care revin echipamentelor de comunicatii (10%).
“Reteaua noastra de service este formata din 27 de centre care raspund nevoilor clientilor din toata tara, intr-un timp de interventie adaptat cerintelor acestora, care poate fi de o ora si pana la o zi, in functie de serviciul contractat. Anual primim aproximativ 16.000 de solicitari de interventie, iar faptul ca putem raspunde atat de repede solicitarilor clientilor, de oriunde din tara, contribuie semnificativ la buna desfasurare a activitatii acestuia”, a declarat Marius Carpuci, Business Unit Manager Service Sistec.
“Datorita capacitatilor tehnice certificate ale echipei noastre, care acopera o gama larga de servicii IT, de la diagnosticare si reparatii pentru diverse echipamente tehnologice si pana la reparatii in garantie sau post garantie si livrarea de proiecte IT la cheie, am incheiat parteneriate strategice cu multi dintre competitorii nostri, dat fiind faptul ca acestia au apelat la noi pentru a livra in conditii optime proiecte IT complexe la nivel national”, a adaugat acesta.
Prin apelarea la serviciile de outsourcing oferite de Sistec, fata de prestarea acelorasi servicii cu forte proprii, clientii pot realiza o reducere de costuri de pana la 30%. In cazul serviciilor SisPrint, care se refera la externalizarea flotelor de echipamente de printare, reducerea poate fi chiar mai mare, daca se iau in calcul si costurile indirecte, de aprovizionare, comenzi, stocuri de consumabile sau volumele printate.
In prezent, centrele de service Sistec deservesc 100 de clienti companii si, totodata, mii de persoane fizice sau juridice care apeleaza punctual la serviciile integratorului IT. Cei mai multi clienti sunt cei care au puncte de prezenta raspandite pe intreg teritoriul Romaniei sau in anumite regiuni ale tarii si provin din industrii precum finante, asigurari, retail, distributie, farma sau telecom. Acestia au inclus in contracte un numar nelimitat de interventii si apeleaza la Sistec ori de cate ori este nevoie.
“Practic, numarul de interventii este direct proportional cu cel al punctelor de lucru din tara si al parcului IT pe care clientii ni l-au incredintat spre gestionare. De asemenea, ca urmare a faptului ca avem clienti prezenti in toata tara, cu activitate concentrata in zone dezvoltate din punct de vedere economic, putem spune ca cele mai active zone dupa numarul semnalarilor de incidente sunt marile orase si platformele industriale”, a explicat Marius Carpuci.
Referitor la perioadele in care clientii finali apeleaza mai mult decat de obicei la serviciile oferite de reteaua de service a Sistec, acesta spune ca ele coincid cu sarbatorile de iarna si cele Pascale, cand creste numarul de achizitii de produse IT.